Favoritplatsen

Jag funderar ibland på om Doris tror hon är en katt. Hon älskar att sitta på soffryggen och kika ut i fönstret, kommer det någon hund "muffrar" hon som jag kallar det :-)

Vi har nyss kommit hem från Matilda och Jollie och nu leker som riktigt bra. Man märket nu hur vuxen Doris har blivit. Hon är så lugn och förståndig om man jämför med lilla Jollie som fortfarande är väldigt valpig:-) vi pratade lite om mina erfarenheter från valpkursen jag gick med Doris i höstas då Matilda börjar nu på måndag med Jollie. Jag rekommenderar verkligen alla att gå valpkurs, speciellt om det är första hunden. Du får en superbra start med din hund och lär dig rätt teknik från början. Superbra miljöträning och din hund får se hur andra hundar beter sig. Doris var helt slut efter varje lektion då det var så mycket intryck och mycket att lära sig :-) nu i höst ska vi gå en vuxenkurs i allmänlydnad har jag tänkt och sedan är jag lite sugen på att utveckla spårandet med Doris? Kankse till och med tävla i det :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SATERNUS SWEET ISABELLE

Sandra heter jag och är 22 år. Jag bor på landet i ett litet rött hus med min sambo Simon, 22 år. Februari 2012 flyttade ett litet yrväder hem till oss. En fralla vid namn saternus sweet isabelle! Vi tyckte namnet var lite långt och bestämde oss för att döpa henne till Doris (efter Doris i jönssonligan). Här skriver jag ner hur vår vardag ser ut med vår första hund, jobb, hus och allt annat!

RSS 2.0