Massa skoj i sommar

Vi startade dagen med en promenad med Evelina och Pim, det är så himla skönt att ha en vän som också har hund som behöver ut på morgonen :) Idag gick i skogen, och de fick springa lösa och leka. Måste säga att det ä guld värt att bo så nära naturen när man har hund. Skulle inte klara mig att bara gå runt i staden med Doris! Hon älskar att vara lös och att springa runt och nosa i skogen! 
 
Nu håller snön på att försvinna och när den gjort det ska vi, tillsammans med en vän som heter Tove och hennes berner sennen hund Norpan ut och spåra! Tove är väldigt duktig på hundar och lydnad så henne har jag lärt mig mycket utav :) Det var faktiskt hon som tyckte jag skulle börja spåra med doris då hon tyckte hon hade en bra nos, Doris har ju alltid älskat att nosa upp saker och ting :) Har även börjat ha lite kontakt med Doris kennel om utställning i sommar, skulle vara superkul att ställa ut henne och se hur "fin" hon är, rent rasmässigt då. För oss är hon den finaste frallan som finns ändå! :) Som sagt så mejlade jag Tone på kenneln för att få lite tips och för att kanske pricka in samma utsällning så vi kan träffas igen, hade varit superkul! 
 
Min finaste Doris, här som valp 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SATERNUS SWEET ISABELLE

Sandra heter jag och är 22 år. Jag bor på landet i ett litet rött hus med min sambo Simon, 22 år. Februari 2012 flyttade ett litet yrväder hem till oss. En fralla vid namn saternus sweet isabelle! Vi tyckte namnet var lite långt och bestämde oss för att döpa henne till Doris (efter Doris i jönssonligan). Här skriver jag ner hur vår vardag ser ut med vår första hund, jobb, hus och allt annat!

RSS 2.0